UW HOOFDPIJN ALS LEIDRAAD

Uw hoofdpijn en migraine heeft een oorzaak. Daarbij maakt leeftijd en situatie geen verschil.

Wij gaan middels een wetenschappelijk en revolutionair systeem op zoek naar die oorzaak. Recente wetenschap toont aan dat de vele hoofdpijnsoorten en de verschillende uitingsvormen daarvan, één ding gemeen hebben. Een overprikkelde hersenstam. Een essentieel deel van de hersenstam is verantwoordelijk voor het normaal functioneren van de hersenen. U begrijpt dat als dit deel verstoord is u daar hoofdpijn van kan krijgen.

Uit recent wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat bij maar liefst 80-90% van de hoofdpijn de oorzaak in de nek ligt, in plaats van maar bij 4% waarvan men tegenwoordig nog vanuit gaat.

Daarom is het dus noodzakelijk dat er een goed onderzoek wordt gedaan naar de invloed van uw nek op uw hoofdpijn en migraine. En daarvoor gebruiken wij het wetenschappelijke en revolutionaire systeem ontwikkeld door Dr. Dean Watson uit Australië. Hiermee vinden wij het verband tussen een niet goed functionerende nek en een overprikkelde hersenstam. De Watson Headache approach is juist daarvoor bedoeld.

Middels dat systeem vinden wij wat er niet goed functioneert in uw nek en wat zorgt voor de overprikkeling van uw hersenstam, zo kunnen wij gedetailleerd en precies uw hoofdpijn aanpakken. Resultaat is een afname van de frequentie en intensiteit, tot het volledig verdwijnen van uw hoofdpijn. Een consequente behandeling zorgt vaak voor het volledig wegblijven van uw hoofdpijn.

Let op er is voor ons geen onderscheid in leeftijd en dus is deze methode geschikt voor zowel kinderen, volwassene en ouderen.

HET EERSTE CONSULT

Voor het eerste consult krijgt u een vragenlijst toegestuurd. Wij vragen u die ingevuld terug te sturen of mee te nemen. Tijdens het eerste consult kunt u ons vertellen over uw hoofdpijnklachten. Wij zullen gerichte vragen stellen zodat wij meer duidelijkheid krijgen in de hoofdpijnsoort en de daarbij horende symptomen. Dit gaat anders bij het onderzoek van jonge kinderen. Daarbij vragen wij de ouders en/of verzorgers zonodig te helpen met het geven van informatie.

NAUWKEURIG ONDERZOEK

Als uw situatie en hulpvraag voor ons duidelijk is, kunnen wij starten met een gericht onderzoek aan uw nek of dat van uw kind. Wij kunnen het u al direct laten merken als de hoofdpijn vanuit de nek komt. Wij bespreken aan het einde van het eerste consult de bevindingen uit het onderzoek met u en stellen samen met u een behandelplan op.

BEHANDELINTENSITEIT

De Watson methode werkt met gerichte handgrepen. De gebruikte technieken zijn zacht en hebben een diepgaand effect. De nek wordt dus niet gemanipuleerd of gekraakt.

De milde intensiteit van de behandeling maakt het een prettige behandelvorm voor iedereen en zeker ook een veilige en geschikte behandelvorm voor kinderen en ouderen.

BEHANDELEFFECTEN

Binnen 4 tot 5 behandelingen willen wij een duidelijke aantoonbaar verschil in uw hoofdpijn hebben bereikt. Dit kan zijn afname van de pijnintensiteit, frequentie van de hoofdpijn en al klachtenvrij zijn. Dit geeft ons het vertrouwen om met de behandeling door te kunnen gaan als daar nog aanleiding voor is en uw hoofdpijn niet al is verdwenen.

MAAK EEN AFSPRAAK

LOCATIE

Het adres van de Hoofdpijnkliniek is:

Poolzeestraat 5
8226 DA Lelystad